top of page

WeChat Cara Baru Untuk Berkomunikasi

Dengan perkembangan teknologi yang semakin berkembang dengan pesatnya begitulah juga dengan alat berkomunikasi (handphone). Pada zaman ini, semakin ramai yang menggunakan alat komunikasi yang canggih dan berkualiti tinggi dan ianya juga bukan sekadar untuk tujuan berkomunikasi malah lebih dari itu. Bagi kebanyakkan mereka yang menggunakan SmartPhone sama ada dengan OS BlackBerry, Android, IOS (Iphone dan Ipad), Windows atau Symbian, aplikasi chat adalah salah satu aplikasi yang wajib ada kerana smartphone harus memudahkan pengguna untuk berkomunikasi. Diantaranya dari komunikasi mahal dan lambat ke komunikasi yang murah dan cepat, salah satunya dengan menggunakan aplikasi chatting.

Melalui teknologi yang berkembang pesat wechat adalah salahsatu aplikasi chat yang harus dititikberatkan. Apakah itu wechat yang sebenarnya?

TEKNOLOGI

read more

 

Perkembangan pesat teknologi maklumat pada hari ini telah mendedahkan remaja-remaja Malaysia kepada budaya luar. “Segalanya ada di hujung jari anda” menunjukkan teknologi ini adalah satu medium yang menyebabkan penyebaran budaya luar ini lebih pantas. Remaja hari ini mudah terpengaruh dengan ideologi-ideologi barat terutamanya dari segi pemikiran, pemakaian, dan sebagainya, yang semakin membelakangi budaya timur.

 

bottom of page