top of page

OLEH: SITI NURFAUZIANNA BAKRI

Pasti ramai di antara kita mengetahui tentang penyakit denggi yang pernah menjadi isu hangat pada satu ketika dahulu. Demam denggi dikenal pasti sebagai penyakit yang mampu membunuh mangsanya. Banyak kes demam denggi yang dapat dicatatkan untuk setiap tahun,malah kes ini juga semakin meningkat.

Untuk mengetahui lebih lanjut mengenai statistik kematian disebabkan oleh denggi di Malaysia, sila klik link tersebut:

 http://www.moh.gov.my/pr_categories/1/press_releases

Tahukah anda bahawa penularan wabak denggi yang begitu mudah menyerang manusia sebenarnya berpunca daripada diri manusia itu sendiri?  Maka, manusia jugalah yang perlu menghasilkan penawarnya.

KESIHATAN

Tahukah anda akan kebaikan atau khasiat taugeh? Ada di antara kita tahu dan ada juga yang tidak tahu tentang khasiat sayur ini. Kita tahu bahawa taugeh merupakan sebahagian daripada sayuran yang terdapat di dalam bahan masakan seperti dalam masakan mee goreng, kuew tiaw goreng, sayuran campur dan lain-lain lagi. Namun, tidak semua orang menggemari taugeh. Bagi sesiapa yang menggemarinya, tentu akan berasa gembira jika mereka mengetahui bahawa taugeh mempunyai banyak khasiat untuk kesihatan termasuklah untuk awet muda.

bottom of page